هر کسی می تواند ایده ی فوق العاده ای داشته باشد. اما تبدیل این ایده به یک کسب وکار سودده، بازی ساده ای نیست. در مسیر ایجاد استارتاپتان، قبل از هر چیزی باید تفکراتتان را بر روی کاغذ بنویسید. تدوین طرح کسب و کار برای یک استارتاپ، به شما کمک می کند به صورت سازمان یافته و هدفمند در مسیر خود قدم بردارید. درواقع یکی از دلایل اصلی شکست استارتاپ ها ساخت محصول بدون داشتن مدل کسب و کار می باشد.

نگارش و تدوین طرح کسب و کار در ابتدا نیازمند داشتن ایده ی کسب و کار ارزیابی شده است. ایده ای که به خوبی در مورد آن فکر شده است. و می دانید ساخت آن نه تنها از نظر فنی امکان پذیر است، بلکه بازار نیز مایل به خرید آن می باشد. برای نگارش طرح کسب و کار، استارتاپ ها باید اطلاعات کاملی در مورد تمامی جوانب کسب و کارشان داشته باشند. باتوجه به محدودیت هایی که هر کدام از اعضا تیم استارتاپی دارند، نگارش بیزینس پلن می تواند بسیار زمانبر و پرخطر باشد.

بیزینس پلن یک استارتاپ باید شامل مختلفی از جمله: انالیز بازاری که قصد فعالیت در آن را دارید، بیانیه هدف، پارامتر هایی که موفقیت کسب و کار را نشان می دهند، تحلیل رقبا، عملیات لازم الاجرا، پیش بینی های مالی و … .

جمع آوری و تحلیل داده ها در تمامی این موارد، برای تیم های استارتاپی هم می تواند سخت و زمانبر باشد. و هم با توچه به تجربه ی کم استارتاپ ها، احتمال خطا و اشتباه زیاد است. استارتاپ استودیو ی TimeToStartup همواره معتقد است استارتاپ ها برای موفقیت نیازمند دسترسی به ابزارهای مختلفی هستند. بنابراین سعی می کند از همان مراحل ابتدایی شکل گیری استارتاپ ها، در کنار کارافرینان جوان باشد تا آنان بتوانند بهترین طرح کسب و کار ممکن را بنویسند.

برای آشنایی با خدمات استارتاپ استودیوی TimeToStartup‌ کلیک کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری ستاره زده شده اند *